...

Turizm Araştırmaları Enstitüsü

Ders Kaydı İçin Yapılması Gereken İşlemler
13/02/2024

1-) Ders Kayıt İşlemleri

a) 12-19 Şubat 2024 tarihleri arasında Enstitümüz bünyesindeki bütün program öğrencilerinin https://ubys.nevsehir.edu.tr web adresinden ders kayıt işlemlerini yapmaları ve danışman onayına göndermeleri gerekmektedir.

b) Ders seçiminizi ders kayıt haftasında yapmalısınız. Ayrıca, öğrenim süresini aşan normal öğretim öğrencilerimiz ve aynı anda iki farklı diploma programında kaydı olan öğrenciler katkı payı ücretini, ikinci öğretim öğrencilerimiz ise öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra ders kaydını yapacaklardır.

c) Ders seçimi yapacak öğrenciler “Öğrenci Bilgi Sistemi - Öğrenci Ders Seçimi Kayıt yenileme / ÖĞRENCİ DERS SEÇİMİ KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ” ekranına girerek ders seçimlerini yapacaklardır. Ders seçimlerini yapan öğrencilerimiz ekranın sağ üst köşesinde bulunan kaydet sekmesine tıklayarak danışman onayına göndermeleri gerekmektedir. Danışmanınızın onayından sonra ders kayıt işlemleriniz gerçekleşmiş olacaktır.

Ayrıca öğrencilerimiz “https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/b32d566c738c358129c43f55780af03a/ogrenci-kullanim-kilavuzu-tamami-20.05.2016-3.pdf” bağlantısındaki tanıtım kılavuzunu okuyarak ders seçiminin nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olabilirler.

Yeni öğrenci otomasyon sistemine geçtiğimiz için ve öğrencilerimizin mağduriyet yaşamamaları için belirtilen günlerde ders kayıtlarını yapmaları ÖNEMLE rica olunur.

2-) Katkı Payları / Öğrenim Ücretlerinin Ödenmesi

a) Katkı Paylarınızı (öğrenim süresini aşan normal öğretim öğrencileri ve aynı anda iki farklı diploma programında kaydı öğrenciler) Öğrenim Ücretlerinizi (ikinci öğretim öğrencileri) 12-19 Şubat 2024 tarihleri arasında 11 haneli T.C kimlik numaranız ile Türkiye’nin her yerindeki Ziraat Bankası şubelerinden ödeyebilirsiniz. (Bankamatik ile katkı payı/öğrenim ücreti yatıracak öğrenciler anlaşmalı üniversiteler kısmından ödeme yapmaları gerekmektedir.) Havale ile ödeme yapılmayacaktır.

b) Ödeme işlemini gerçekleştirdikten sonra banka görevlisinden 2 (iki) adet dekont almanız   gerekmektedir. Katkı Payı/Öğrenim Ücreti dekontunu kayıt yenileme tarihleri arasında Enstitü Birim Öğrenci İşlerine veya Akademik danışmanınıza teslim etme zorunluluğunuz yoktur. Fakat oluşabilecek sorunların çözümü için dekontunuzu saklayınız.

c) 12-16 Şubat 2024 ve 19-23 Şubat 2024 tarihleri arasında ders kaydını yapmayan öğrenciler bahar dönemi için ders kaydı yapamazlar ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

d) Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz, yarıyıl başlangıcından (19 Şubat 2024) itibaren 10 iş günü içerisinde danışmanı veya danışmanı yoksa Ana Bilim Dalı Başkanı ile iletişime geçerek kayıt dondurmak istediğine dair dilekçe ibraz etmek zorundadır.